zaterdag 26 september 2009

De vloek keert om in een zegen voor Israël

"Toen hief hij (Bileam) zijn spreuk aan en zeide:
Uit Aram voerde mij Balak, Moabs koning, uit de bergen van het Oosten:
Kom, vervloek mij Jakob, en kom, verwens Israël.
Hoe zal ik vervloeken, die God niet vervloekt? Hoe zal ik verwensen, die de HERE niet verwenst?
Want van der rotsen top zie ik hem, van de heuvelen aanschouw ik hem. Zie, een volk, dat alleen woont en onder de natiën zich niet rekent.
Wie telt het stof van Jakob en wie berekent de drommen van Israël? Sterve ik zelf de dood der oprechten en zij mijn einde daaraan gelijk! 
Toen zeide Balak tot Bileam: Wat hebt gij mij gedaan? Om mijn vijanden te vervloeken heb ik u gehaald en zie, gij hebt juist gezegend.
Maar hij antwoordde en zeide: Zal ik niet nauwgezet spreken, wat de HERE in mijn mond legt?"
(Numeri 23:7-12)

De vijanden/haters van Israël roepen leuzen als "Hamas, Hamas, Joden aan het gas" om Israël/het Joodse volk te verwensen en te vervloeken. Maar net zoals Bileam dit voor Balak deed, keerde de Here God de vloek om in een zegen!



Nog een video Reuters - Artikel ND

Dus de Joden/Israël kreeg 'gas'! Nu zou het fijn zijn wanneer de vijanden/haters van Israël een leus zou roepen als "Hamas, Hamas, Joden aan de olie", dan krijgen we dus het volgende:





Israeli Group to Start Drilling for Dead Sea Oil

"Van uws vaders God, Die u zal helpen, en van den Almachtige, Die u zal zegenen, met zegeningen des hemels van boven, met zegeningen des afgronds, die daaronder ligt, met zegeningen der borsten en der baarmoeder!" (Genesis 49:25)

"Van Aser zeide hij: Gezegend zij Aser onder de zonen; hij zij bemind bij zijn broeders, en hij dope zijn voet in olie." (Deuteronomium 33:24)

"Hij deed hem rijden op de hoogten der aarde, dat hij at de inkomsten des velds; en Hij deed hem honig zuigen uit de steenrots, en olie uit den kei der rots" (Deuteronomium 32:13)