maandag 17 november 2014

Opperrabbijn Jacobs aangevallen met auto



Opperrabbijn Binyomin Jacobs van het Ipor is vorige week donderdag bij een tankstation in zijn woonplaats Amersfoort per auto aangevallen.  

„Ik had getankt en wilde betalen, toen ik twee jongens van Arabische afkomst in een auto naar mij zag kijken. Ik wachtte maar even met oversteken tot ze weg waren, maar ze bleven wachten, dus stak ik toch over. Toen gaven ze opeens gas en stopten daarna om mij uit te schelden. Ik kon net op tijd wegspringen.”, meldt het Nieuw Israëlietisch Weekblad. Jacbos heeft het nummerbord onthouden en het incident gemeld bij de politie. 
 
Eerder dit jaar was de Opperrabbijn slachtoffer van een aanslag op zijn huis met zware stenen, de vijfde in de afgelopen vier jaar.

Bron: joods-nl

Motorists threaten Dutch chief rabbi