donderdag 25 februari 2010

Euthanasie, inwilliging doodswens, 'vrijwillige' levensbeeindiging



















Wij worden innerlijk erg verdrietig van al die propaganda-programma's de laatste tijd op televisie, om doodswensen, euthanasie (terwille o.a. van de NVVE) gemakkelijk voor mensen in te kunnen willigen en te promoten. De boze wil (door dit soort uitzendingen/mensen/boeken heen) de oudere/zieke mensen (niet-behouden) dood hebben; en de politiek (o.a. D66) wil de economie redden door onze kostbare ouderen te stimuleren zichzelf om zeep te helpen (wat profaan gezegd).

Een persoonlijke ervaring van mijzelf:

Zelf ben ik zwaar gehandicapt en kreeg 2 jaar geleden een ziekte de dood nabij. Toen wilde ik ook dood/sterven (ondanks mijn Chr. geloof), d.m.v. een euthanasie-spuitje, en de artsen wisten het ook niet meer. Maar ik heb mijn lesje toen goed geleerd, en weet nu zeker dat alleen de levende God het recht heeft over leven en dood; en niet de mens zelf. Nadat veel mensen voor mij gebeden hadden, heeft God Zich over mij ontfermd (Fil. 2:27,28), en mocht ik in het leven blijven, zodat mijn vrienden en familie niet deze droefheid (van mijn heengaan) zouden hebben. Ik ben nu dankbaar en blij dat de artsen mijn (smeek)verzoek tot euthanasie niet hebben ingewilligd, en ik nu nog voor/van God (hopelijk lange tijd) mag leven, om anderen in het geloof verder te helpen (Filippenzen 1:20-25). Ook elk leven van oudere mensen is het waard om geleefd te worden; ziek of niet ziek: God geeft hoop!

Daarom zijn wij tegen euthanasie of inwilliging doodswensen. Kies vóór het Leven!