vrijdag 17 december 2010

Mijn reaktie op Anti-Israël uitzending Altijd Wat










Nederlandse schrijvers op bezoek in betwiste gebieden (Hebron)


N.a.v. deze uitzending mijn reaktie:

"Wat is de macht van de media toch enorm groot! Dit is weer je reinste Palestijns islamitische propaganda, geregisseerd door het antisemitisch anti-joodse United Civilians for 'Peace; een zogenaamde soort 'vrede Nu' beweging, die er bewust op uit is om Israël in een kwaad daglicht te stellen. Sinds de onzalige bewegingen van Gretta Duisenberg en Dries van acht in de media, heb ik mij nog nooit zo geërgerd en opgewonden als vanavond in deze uitzending. Als je het over harde uitspraken wilt hebben, dan wil ik deze uitzending van de NCRV als nazistische islamitische propaganda benoemen!

Hier wordt een zeer eenzijdig beeld geschetst, wat de waarheid zo vertroebeld dat ik er geen woorden voor heb. Zelf ben ik afgelopen maart jongstleden in Israël geweest en in Jeruzalem. Ik zat daar in de Arabische wijk in Oost-Jeruzalem, en werkelijk waar het krioelt er van de Palestijnen die daar wonen en hun winkels hebben, die door de joodse bevolking geen strobreed in de weg wordt gelegd. Ook in de rest van Israël - bijvoorbeeld in het noorden - heeft de Arabische bevolking in Israël een heel goed leven, en ook geweldige huizen. Zij werken in Israël naar grote tevredenheid, en er zijn veel joodse mensen die het een stuk minder hebben dan hen.

Het stuk muur dat gebouwd is, en ook rondom Bethlehem, is nodig omdat dagelijks Palestijnen met scherp schieten op toeristen en joods Israëlische burgers. Palestijnse terroristen proberen dagelijks nederzettingen binnen te dringen om vervolgens joodse vrouwen en kinderen te trachten te vermoorden. Dit is het verleden al heel vaak gebeurt. Deze zogenaamde Palestijnse gebieden, zijn geen bezette gebieden. Maar ze worden betwist, en zijn in de oorlog van 1967 veroverd op de Jordaniërs die Israël aanvielen. Bijbels gezien behoort de westelijke oever gewoon bij Israël en heet in zijn oorsprong Judea en Samaria. Hebron is van oudsher joods en de aartsvaders liggen daar begraven. De Palestijnen echter hebben van dit joods heiligdom een moskee gemaakt, waar joden maar 10 keer per jaar minimaal de graftombes van de aartsvaders mogen bezoeken en er in dienst mogen houden om te bidden. Het graf van Jozef hebben de Palestijnen vernield in de tweede intifadah.

Ik ben zeer geschrokken van de uitspraken van Antoine Bodar, maar ook verbaast het mij niet omdat de rooms-katholieke kerk altijd al de aspiratie heeft gehad om over Jeruzalem en Israël te willen heersen; samen met de islam. De Paus en het Vaticaan heeft altijd al de stad Jeruzalem willen internationaliseren, en vervolgens in drieën delen om er de macht te voeren.

Heel jammer dat de mede reizigers hierin meegesleept werden. Deze week hoorde ik het getuigenis van een ex moslim uit Tunesië, die veel werk doet betreffende verzoening tussen joden en Arabieren. Heeft u in de media en op tv wel eens gezien dat Arabische mensen schuldbelijdenis doen aan joodse mensen; en dat Arabieren Joden de voeten wassen met hun eigen haren, vice versa? Maar dit soort mooie dingen die in Israël gebeuren, dat laat de televisie niet zien! NCRV en het programma Altijd Wat, u moet u diep en diep schamen om een reportage als dit uit te willen zenden!

Zie mijn website ter verdediging van Israël en het exposeren van de anti-Israël media: http://eczp.blogspot.com/"