donderdag 2 juni 2011

Moran Rosenblit Testimony



Als 19-jarige ging de Joodse Moran Rosenblit het Israëlische leger in. Toen hij door een terreuraanslag een groot aantal vrienden verloor, had dat een enorme impact. "Het was een vreselijke tijd die mijn leven veranderde. In een week tijd ging ik van de ene naar de andere begrafenis. Echt huilen kon ik niet meer…". Zonder erover te praten, stapelde alle pijn zich in Morans hart op. "Ik had geen God tot Wie ik me kon wenden. Ik geloofde ook niet dat er een God was, hohttp://www.blogger.com/img/blank.gifewel ik Hem tegelijk wel de schuld gaf.."

Hij besluit daarop naar Amerika te vertrekken waar hij bij gelovige vrienden terecht komt. Er volgt een diepe crisis waarin alle pijn en verdriet naar boven komt. Morans vrienden brengen hem in gebed. Een korte tijd later komt Moran in aanraking met het Nieuwe Testament en een klein boekje ‘Waarom ik?’, een getuigenis van een Israëli die de Heere Jezus had leren kennen. "Terwijl ik las, was het net alsof de Heilige Geest het licht in mij aandeed. Ik ging over van de macht van satan in de macht van God. Angst, depressie en zelfmoordgedachten verdwenen. De Heere gaf mij nieuw leven en hoop". Moran helpt nu oorlog- en terreurslachtoffers in Israël.

Bron: CIP




www.hope4israel.org