dinsdag 24 april 2012

Cineast Nicky Larkin vertelt: Waarom ik Israël haatte


Waarom ik Israël haatte

door Nicky Larkin
vertaling: Likoed Nederland

Artikel van de filmmaker Nicky Larkin. Het is geschreven naar aanleiding van zijn film over het Arabisch-Israëlische conflict. Deze film ‘Veertig tinten grijs’ gaat in mei a.s. in Dublin (Ierland) in première. Het werd oorspronkelijk gepubliceerd in The Independant (Ierland) en nadien – vertaald door Likoed Nederland – voor een eerste maal gepubliceerd in de Dagelijkse Standaard op 27 maart 2012. Het artikel verscheen eveneens op de blog van Joods Actueel op 17 april 2012.

"Ik was gewend om Israël te haten. Vroeger dacht ik dat links altijd gelijk had. Nu niet meer. Nu walg ik van Palestijnse terroristen. Nu zie ik waarom Israël zich zo hard moet opstellen. Nu zie ik dat links ook rechts kan zijn. Waarom ben ik zo compleet van gedachten veranderd?"

(Bron: Brabosh.com)