zaterdag 14 juli 2012

‘Ik zal’ - beloften van herstel voor Israël - Bart Repko


Al bladerend door de profeten zal het je opvallen dat God, wanneer Hij spreekt over het herstel van zijn oogappel Israël, dikwijls gebruik maakt van de ‘Ik zal’ vorm. Alsof Hij zeggen wil: ‘Wat er ook gebeurt, hoe onmogelijk de omstandigheden ook zijn, Ik zal woord houden.’

Als wachter herinneren we God aan zijn beloften. ‘Houd U aan uw Woord’. In dit handzame wachtersboekje is een grote reeks ‘Ik zal’ profetieën opgenomen die klip en klaar, tot in de kleinste details Gods herstelplan voor Israël openbaren.

Herinner God aan deze beloften. Elke dag, elke nacht. (Jesaja 62)

Bron: neverbesilent

Product beschrijving

De auteur roept gelovigen op om, na vele eeuwen stilzwijgen en onderdrukking van het Joodse volk, de krachtige opdracht uit Jesaja te beantwoorden: ‘Omwille van Sion zal ik niet zwijgen, omwille van Jeruzalem ben ik niet stil (...) Jeruzalem, Ik heb wachters op je muren gezet die nooit zullen zwijgen, dag noch nacht. (Jesaja 62:1,6)

Dit boek bevat de reeks ‘Ik Zal’ woorden die God gesproken heeft over zijn volk en laat geen ruimte voor enige twijfel aan Gods plannen. Hij laat niets aan het toeval over. Hij neemt Zelf het heft in handen. Hij zal zijn volk weer in ere herstellen. In dit wachtersboekje is een uitgebreide reeks ‘Ik zal’ woorden op een rijtje gezet.