zaterdag 28 november 2009

Kamerbode vertelt over bekering

24 november 2009 - van onze redactie ND-politiek

DEN HAAG - In het dagelijks leven brengt hij briefjes rond die ministers en Kamerleden elkaar tijdens debatten doen toekomen en schenkt hij koffie en thee aan politici. Maar Israël is de grote passie van Leo Bremen.

De bode van de Tweede Kamer, als hij aan het werk is te herkennen aan zijn jacquet en oranje sjerp, vertelt daarover vrijmoedig in het blad Kamerbode, het wekelijks verschijnende interne nieuwsblad van de Tweede Kamer. ,,Twaalf jaar geleden ben ik voor het eerst naar Israël geweest'', schrijft Bremen in de rubriek mijn.kamerbode, waarin personeelsleden van de Kamer een persoonlijk verhaal kunnen delen met hun collega's. ,,God heeft het in mijn hart gelegd'', daarvan is hij overtuigd.









,,Mijn liefde voor Israël is twaalf jaar geleden ontstaan toen ik tot het geloof kwam dat Jezus de Messias is'', schrijft de bode. ,,Ik heb geen specifiek religieuze opvoeding gehad en religie speelde eigenlijk geen rol in mijn leven. Op een dag legde iemand op een heel simpele manier het evangelie aan mij uit. Op dat moment klikte het gewoon in een keer.''

Hij schrijft dat hij veel vrienden heeft verloren door het nemen van deze stap. ,,Zij hadden geen begrip voor mijn keuze. En onbegrip voedt negatief gedrag. Graag zou ik ze nog eens willen spreken en werk daarom aan een verzoeningspoging. Want vergeving is genezing.''

Kort na zijn bekering namen twee vrienden Bremen mee naar Israël. ,,Het voelde echt als thuiskomen.'' Sindsdien is hij nog vier keer teruggeweest in het Beloofde Land. ,,En iedere keer voelt het net zo goed als die eerste keer.''

Bron: ND