vrijdag 4 december 2009

Voor allen die God zoeken

"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot (God) de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)

Er zijn vandaag de dag veel (ook jonge) mensen op zoek naar de waarheid en kunnen het niet vinden. Ze hebben het in van alles en nog wat gezocht, maar blijven zoekende naar wat hun hart tot rust en waarheid kan brengen. De Heer zei mij deze middag daar iets over te schrijven, over zijn waarheid, dus bij deze.

In bovenstaande uitspraak van Jezus/Yeshua, verklaard Hij Zichzelf als de Waarheid. De simpele redenatie of conclusie is dat de waarheid dus een persoon is, en vervolgens dus geen ideologie, religie of humanistisch denkbeeld. De sinds mensenheugenis gestelde vraag vanuit het hart en innerlijk van de mens, werd door Pontius Pilatus (de Romeinse Prefect van Judea, die de macht had om Jezus te oordelen) verwoord: "Wat is waarheid?"


















De Waarheid is Jezus Christus; en aangezien Hij het Woord Zelf was/is, zijn Zijn woorden vol genade en waarheid. Daarom wil ik oproepen aan een ieder die dit leest, om de waarheid (Jezus/Yeshua) te omarmen; en de waarheid in uw/je hart aan te nemen. Allen (Jood en niet-Jood) die de waarheid (Hem) aannemen en aanvaarden, zullen Kinderen Gods genoemd worden.

Ik wil een voorbeeld noemen van deze Waarheid, door het Woord der waarheid (Jezus/Yeshua) Zelf gesproken. Wanneer we deze woorden toepassen (die alleen door Hem van Godswege tot ons gesproken zijn) in het/ons leven, dan doorbreekt dit iedere vorm van haat, vervreemding, liefdeloosheid, spiralen van geweld, oorlog, boosheid, bitterheid, etc. Het is de enige ware uitweg van dit alles:

De wet der liefde

Lukas 6:
27 Maar tot u, die Mij hoort, zeg ik: Hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten;
28 zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen.
29 Slaat iemand u op uw wang, keer hem ook de andere toe, neemt iemand u uw mantel af, laat hem ook het hemd nemen.
30 Vraagt iemand iets van u, geef het hem; neemt iemand het uwe, vraag het niet terug.
31 En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen, doet gij hun evenzo.
 
Mattheüs 5: 44,45
Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is.
 
"Toen Hij dit sprak, geloofden velen in Hem. Jezus dan zeide tot de Joden, die in Hem geloofden: Als gij in mijn woord blijft, zijt gij waarlijk discipelen van Mij en gij zult de waarheid verstaan, en de waarheid (Jezus, de Zoon) zal u vrijmaken." (Johannes 8:30-32)
 
"Wanneer dan de Zoon u vrijgemaakt heeft, zult gij werkelijk vrij zijn." (Johannes 8:36)
 

"Een nieuw gebod geef Ik u, dat gij elkander liefhebt; gelijk Ik u liefgehad heb, dat gij ook elkander liefhebt." (Johannes 13:34)